środa, 30 czerwca 2010

Widoczne zabrudzenia

W słoneczną pogodę wychodzą na światło dzienne wszystkie nasze niedoskonałości jeśli chodzi o auto. Np dziś jadąc do pracy zauważyłem że moja przednia szyba jest straszliwie zabrudzona. Nie było tego widać jak słońce tak nie świeciło. Będzie potrzebna chemia do samochodów aby umyć ją dokładnie. Zwykły płyn do mycia szyb nie jest skuteczny. Ostatnio wlałem do spryskiwaczy płynu który bardziej rozmazuje wszystko niż poprawia widoczność. Kiepska sprawa ale dbanie o samochód to moje oczko w głowie.

Mycie samochodu to chyba najmniej ciekawa czynność jaką wykonuje się przy aucie ale jakoś trzeba się z tym pogodzić. Pielęgnacja auta pochłania nie tylko pieniądze ale i czas. Człowiek normalnie pracujący często nie ma czasu na to aby posprzątać w domu a co dopiero mówić o ciągłej pielęgnacji samochodu. Moim zdaniem ważne jest aby robić coś ale na bardzo wysokim poziomie. Np. wolę dać więcej za zabezpieczenie lakieru niż potem chodzić i coś poprawiać. Wiele ludzi tak robi i można to dopasować do każdej czynności. Niedawno remontowałem mieszkanie dlatego wiem co to znaczy kupować coś zaufanego. Remontował mi mieszkanie mój kolega który siedzi w wykończeniówce i postanowił mi pomóc. Kupować najdroższy sprzęt trzeba mieć za co ale z tego co on mówił zrozumiałem że się opłaca. Dłuższy okres używalności oraz niezawodność najbardziej się liczy np w wyposażaniu łazienki.

To samo można odnieść do auta. Lepiej coś zrobić raz a porządnie niż bujać się w jednym problemem tygodniami nieskutecznie.